Wanneer je betalingsachterstand te hoog oploopt, zijn wij helaas genoodzaakt de toegang tot de internet- en telefoondiensten van Online.nl te blokkeren. Je kunt in dat geval geen gebruik maken van je verbinding tot de openstaande bedragen voldaan zijn. Je krijgt een e-mail of brief wanneer je een betalingsachterstand hebt.

Bij een betalingsachterstand kun je het openstaande bedrag zelf overmaken naar Online.nl. Het rekeningnummer van Online.nl is NL89 RABO 0144 4982 86 en staat ook op je nota. Wanneer je dit doet, vergeet dan niet je notanummer te vermelden. Dit zorgt voor een snellere verwerking.

Als je het openstaande bedrag overmaakt duurt het 1-2 werkdagen voordat je betaling verwerkt is. Als het bedrag verwerkt is wordt je verbinding maximaal 1 dag later weer geactiveerd. Het kan dus maximaal 3 werkdagen duren voordatje betaling verwerkt is en je weer aangesloten wordt.

Online.nl incasseert iedere maand voor alle klanten op hetzelfde moment, namelijk in de laatste 4 werkdagen van de maand. Het is niet mogelijk om deze datum te veranderen.