Schakel een monteur in

Als u hulp nodig heeft bij de installatie en/of aansluiting van uw modem, TV en/of telefoon, dan kunt u gebruikmaken van onze monteursservice. Let op: een monteur inschakelen brengt kosten met zich mee. Er gelden verschillende tarieven voor installatiehulp en/of technische ondersteuning, en voor het verhelpen van storingen.

Kosten monteursbezoek

De hoogte van de kosten van een monteursbezoek zijn afhankelijk van de werkzaamheden en het type monteur. We hebben twee soorten monteurs: de installatiemonteur en de servicemonteur.

Installatiemonteur

De installatiemonteur komt op uw verzoek voor hulp bij een installatie en kost € 69 per bezoek. Wordt de servicemonteur voor installatie ingepland op aangeven van de klantenservice van Online.nl? Dan zijn de monteurskosten voor rekening van Online.nl (installatiegarantie). Dit geldt overigens alleen wanneer u ook TV bij Online.nl afneemt.

Standaard sluit de installatiemonteur het modem aan op 1 computer (via WiFi of met een netwerkkabel), en op 1 TV toestel en/of 1 telefoon. De laatste twee uiteraard alleen als u heeft gekozen voor interactieve TV en/of telefonie via Online.nl

Servicemonteur

De servicemonteur komt als u kampt met een technische storing of voor algemene technische ondersteuning op uw verzoek.

Heeft u een storing en is deze door uw toedoen ontstaan of bent u als klant verantwoordelijk voor de storing, dan geldt een eigen bijdrage van € 45. Heeft de storing een externe oorzaak of valt de oorzaak binnen de verantwoordelijkheid van Online.nl, dan betaalt u niets.

Heeft u technische hulp nodig omdat u ergens niet uitkomt? U kunt de hulp van onze servicemonteur inroepen voor € 69. Leest u verderop op deze pagina voor meer informatie over de voorwaarden van de installatie- en servicemonteur.

Wel of geen eigen bijdrage bij bezoek van de servicemonteur?
Geen eigen bijdrage

Als een storing wordt veroorzaakt omdat het Online.nl modem of de TV ontvanger defect is, of een oorzaak heeft buiten uw woning en invloedsfeer, dan worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht.

Wel eigen bijdrage

Voor storingen waarvan de oorzaak binnen de woning en/of uw invloedsfeer ligt, rekenen we een eigen bijdrage van € 45. Hierbij kunt u denken aan storingen die worden veroorzaakt doordat: apparatuur beschadigd is geraakt, foutief is aangesloten, kabels breuken vertonen of storing veroorzaakt door externe apparaten zoals een WiFi versterker. Oorzaken waarbij een eigen bijdrage geldt zijn onder andere:

  • Niet goed aangesloten hoofdtelefoonlijn (het zogheten ISRA punt)
  • Hardware is foutief aangesloten
  • Problemen met eigen (rand)apparatuur (bijvoorbeeld Devolo/Powerplug)
  • Kabels verkeerd aangesloten of defect, zichtbare kabelbreuk
  • Problemen met andere dan door Online.nl meegeleverde kabels
  • Problemen met WiFi (behalve als deze defect is)
  • Problemen met eigen materiaal
  • ISRA punt
  • Geen probleem gevonden (we rekenen € 45 eigen bijdrage)

NB. De bekabeling tussen het modem en de computer/TV/telefoon dient te verlopen via bestaande doorvoermogelijkheden, zoals loze leidingen of langs plinten.

Voor hulp bij de installatie of voor de technische ondersteuning bij problemen die u heeft met uw internetverbinding en/of TV-signaal en/of telefoonverbinding geldt een tarief van € 69 per bezoek.