Ik heb geen beeld (zwart beeld) op één of meerdere zenders. Wat kan ik hieraan doen?

Stap 1

Wanneer je bij de eerste installatie zwart beeld hebt dan kan het zijn dat het tv-signaal nog niet geleverd is. Wacht 24 uur (rekenend vanaf de opleverdatum die doorgegeven is in de e-mail 'Oplevering van uw abonnement') en probeer de installatie opnieuw uit te voeren.
Helpt dit niet? Ga dan verder met stap 2.

Stap 2

Controleer of de zender(s) waarop je zwart beeld hebt in je abonnement zit(ten). Zit(ten) de zender(s) in je abonnement en heb je eerder wel beeld gehad op de zender, reset dan je Interactieve TV-ontvanger.

Zo reset je de Interactieve TV-ontvanger:

  • Haal de stekker uit het stopcontact
  • Wacht 30 seconden
  • Doe de stekker weer in het stopcontact
  • Wacht 5 minuten. Het modem is nu opnieuw opgestart. Controleer of je weer beeld hebt zodra de ontvanger opnieuw is opgestart.

Stap 3

Heb je nog geen beeld? Controleer dan deze punten:

  • Is de HDMI-kabel tussen de Interactieve TV-ontvanger en de tv goed aangesloten? Als je twijfelt, controleer dan de werking van de HDMI-kabel door deze te vervangen door een andere HDMI-kabel. Sluit de kabel bij wijze van test ook eens aan op een andere HDMI-poort op je tv-toestel
  • Is de Interactieve TV-ontvanger ingeschakeld? Controleer of het lampje op de ontvanger brandt
  • Heb je het tv-toestel op het juiste externe kanaal ingesteld staan? (denk aan de kanalen 'HDMI' of 'AV')
  • Controleer of de power-kabel van de tv-ontvanger zich niet in de 'AV out' bevindt.

Stap 4

Hebben bovenstaande suggesties het probleem niet opgelost? Doorloop dan nog een keer de installatie via het menu op uw tv-ontvanger. Maak op dat moment geen gebruik van andere (internet)toepassingen die invloed kunnen hebben op de beschikbare internetsnelheid. De tv-ontvanger kan bij de eerste installatie gedurende 2 minuten een zwart scherm laten zien.

Mijn Interactieve TV van Online.nl werkt niet, of werkt niet goed.
Controleer eerst op onze storingspagina of je probleem wordt veroorzaakt door een storing. Is er geen storing, volg dan onderstaand stappenplan:

Stap 1

Het kan voorkomen dat je tv-ontvanger geen verbinding maakt met het modem. Je kunt dan het volgende controleren:

  • Start de tv-ontvanger opnieuw op. Je kunt hiervoor de aan-/uitknop gebruiken of de stekker gedurende 30 seconden uit het stopcontact halen
  • Controleer of de internetkabel tussen de ontvanger en het modem correct is aangesloten;
    Steek de internetkabel in een andere LAN-poort op het modem. Het kan zijn dat één van de LAN-poorten defect is
  • Voer een soft-reset uit op het modem. Dit doe je door de stekker van het modem 5 seconden uit het stopcontact te halen
  • Controleer of de power-kabel van de tv-ontvanger zich niet in de AV-input van de tv-ontvanger bevindt
  • Selecteer het juiste (externe) kanaal op je tv.

Stap 2

Ben je onlangs klant geworden van Online.nl? Controleer dan of je bericht hebt ontvangen van Online.nl dat de internetverbinding is opgeleverd.
Als de verbinding is opgeleverd kun je de tv-ontvanger installeren. Maak op dat moment geen gebruik van andere (internet)toepassingen die invloed kunnen hebben op de beschikbare internetsnelheid. De tv-ontvanger kan bij de eerste installatie gedurende 2 minuten een zwart scherm laten zien.

Stap 3

Hebben de voorgaande stappen het probleem niet verholpen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb geen geluid op één of meerdere zenders. Wat kan ik hieraan doen?

Wanneer je merkt dat je geen geluid op één of meerdere zenders ontvangt kun je het volgende doen:

Stap 1

  • Controleer of het geluid van je tv-toestel niet op ‘mute’ staat
  • Controleer of het volume via de tv of de Interactieve TV-ontvanger niet te laag ingesteld staat. Het geluidsniveau van verschillende zenders kan namelijk erg van elkaar afwijken.

Stap 2

Heeft dit het probleem niet verholpen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik merk een sterk afwijkend geluidsniveau op bij verschillende zenders. Hoe kan dit?
Het geluidsniveau van verschillende zenders kan erg van elkaar afwijken. Online.nl heeft hier geen invloed op. Dit regelen de zenders zelf.

Ik kan het geluid van de digitale tv-ontvanger niet bijstellen. Ik zie wel een volume icoon in beeld, maar het geluid gaat niet harder of zachter.
Je kunt het volume van je tv aanpassen met de afstandsbediening van de ontvanger door deze eenmalig in te stellen. Check de handleiding van de universele afstandsbediening voor de instructies.

Mijn Interactieve TV-ontvanger blijft hangen op een wit beeld/blijft hangen op een wit beeld met het logo van de ‘M7 Group’. Wat kan ik hieraan doen?
Als de Interactieve TV-ontvanger niet wil opstarten is er waarschijnlijk een probleem met de verbinding. Controleer de verbinding met het modem. Branden de lampjes aan de achterkant van de Interactieve TV-ontvanger? Controleer ook of het lampje ‘Internet’ op het modem zelf brandt. Eventueel kun je de ethernetkabel (internetkabel) verbinden met een laptop om te controleren of je een werkende internetverbinding hebt.

Werkt je internetverbinding niet? Klik dan hier.

Hebben de bovenstaande stappen je probleem niet verholpen? Neem dan contact op met onze klantenservice.